23948sdkhjf

Meny gør oprør mod discount med nyt pristiltag

Meny svarer nu igen på discountbutikkernes fremmarch med et anderledes prisgreb

Når danske supermarkeder sænker priserne i konkurrencen om kunderne, er det oftest på de basisvarer, som danskerne køber flest af.

Nu vælger Meny imidlertid at sænke prisen på 100 af det, som kædedirektør Kenneth Pedersen selv kalder kvalitetsvarer. Det oplyser Dagrofa, som driver Meny, i en pressemeddelelse.

Tiltaget hedder ”Velvalgte varer”, og prisnedsættelsen er permanent.

- Vi ser det som en investering, siger Kenneth Pedersen.

Danskerne er et af de mest prisbevidste folkefærd i verden, og derfor er prisfastsættelsen afgørende for at drive dagligvarebutik i Danmark. Men denne gang er der altså tale om priskrig i toppen – og ikke bunden.

Til BT siger Kenneth Pedersen, at Menys nye tiltag er et oprør mod discount.

- Priskonkurrencen i Danmark bliver defineret af discountbutikkerne og deres begrænsede sortiment. Så skal vi alle sammen rette ind efter deres agenda og slås om prisen på en række udvalgte varer, siger Kenneth Pedersen.

Meny har i dag 113 butikker fordelt over hele landet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157